18 Ocak 2015 Pazar

Küçük Tragedyalar | Aleksandr Puşkin

Kitaptan Kesitler : 


ŞENLİĞİN EFENDİSİ
Neden son vereceksin ki şölenimize? Seninle gelemem: beni burada tutan, Umutsuzluk, geçmişin korkunç anıları, Yasa-tanımazlığımın bilinci, Ve evimin karanlığından duyduğum ürkü-Ele geçmemiş nazların özgünlüğü, Şu öpüşleri (Tanrı bağışlasın) o yitik Ama o güzel yaratığın...
Hayır, anamın ruhu Beni kıpırdatamaz yerimden -çok geç-Çağıran sesini duyuyorum, beni kurtuluşa... Sana teşekkür borçluyum... Güle güle, ihtiyar; Ardından gelecek varsa, lanet olsun ona!
SESLER
Aferin, bravo soylu Efendimize! Bak Peder, vaaz buna derler. Yoluna!
Matilda'nın aziz ruhu çağırıyor seni!
ŞENLİĞİN EFENDİSİ
(Kalkarak)
Andiç bakalım, şu buruşuk elini kaldırıp O suskun adın, sonsuza kadar, yattığı yerde Kalacağına!
Keşke gizleyebilseydim BU gösteriyi onun ölümsüz gözlerinden Beni saf, gururlu, özgür sanırdı, cenneti Bulurdu kol arımda... Neyim ben şimdi? Sen ey ışığın kutsal çocuğu, görüyorum, tahtın Düşkünlüğümün ulaşamayacağı ötelerde
KADIN SESİ Çılgın mı ne! Ölmüş karısını sayıklıyor!
ŞENLİĞİN EFENDİSİ
Peder, Tanrı aşkına, bırak beni!


Kitap Yazar : Aleksandr Puşkin 
Kitabın Yayın Evi : TC İş Bankası Yayınları
Kitabın Konusu : Oyun Dizisi

0 yorum:

Bu Kitap Hakkındaki Düşüncelerinizi Yazın...